Lo que un nivel 30 debe saber:

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Lo que un nivel 30 debe saber:

Mensaje  Admin el Jue Jul 15, 2010 11:06 pm

Todo le mundo empieza siendo noob. Lleva un tiempo el aprender a jugar. Lo entiendo, pero hay gente que deberia ser mejor para el tiempo que lleva. Hay veces que veo gente lvl 30 cometer errores que me hacen llorar....

He decidido hacer una pequeña guia para explicar las mejores acciones de las tipicas situaciones del LoL.Como siempre, no puedes predecir como va a ir una lane por la multitud de posibilidades de personajes, pero si hay cosas que debes hacer SIEMPRE en la lane...

Last hittear

Apréndelo, el last-hit gana partidas.

Last hittear es muy simple. Consiste en NO atacar a los minions constantemente. Deberias esperar a que su vida este lo suficientemente baja como para matarlo de un solo golpe.

Last hittear minions es mejor por diversas razones:
1. A medida que tus minions van muriendo antes, tu linea retrocede otorgándote la protección de tu torre.
2. Estando continuamente sin e autoattack, obtienes el TOTAL control de tus ataques. Evitando así tener que cambiar de objetivo y no poder matarlo por medio segundo debido a tener el autoattack en otro minion.
3. Te da más oro. El autoattack te dará 1-2 minions por oleada que dependerán de la suerte que tengas. Un DPS ranged (a distancia) puede obtener muchos más debido a su elevado daño base.

Last hit en torre

Así es como tienes q lasthittear los minions que tienes bajo tu torre.
La torre necesita 3 hits para matar a un minion melee, y 2 para un minion ranged. Saber esto te permitirá saber espaciar adecuadamente tus ataques.

Para minions melee:
Deja que la torre le pegue dos veces. Eso lo dejara con nada de vida. La mayoria de campeones dos o tankes podrán rematarlo de 1 toque.
Los magos lo tienen más difícil debido a su poco daño base. Necesitarás darles un toque después del primer disparo y acabar con él despues del segundo disparo. Pasados los niveles 6-7 podrás lasthittear mucho más facilmente.

For ranged minions:
Esto puede ser difícil a veces bajo torre. Lo normal es que un DPS lo remate de un toque al recivir un primer disparo de torre.A niveles bajos quizás tienes que darle además un toque antes de que le dispare la torre y luego acabar con él. Los magos tienen el mismo problema. A veces, si les pegas muy poco, tienes que esperar a que la torre les pegue y intentar acabar con ellos pegándoles.

La fase de línea

Si estás en la típica situación de línea 2v2, deberías saber algunas cosas.

Usa las hierbas.

Los melee necesitan esto especialmente. És la única manera que tiene un melee de aguantar y farmear en una línea contra 2 rangeds que lo puedne harassear fácilmente. Sacas la cabeza, das el lasthit a un minion y la vuelves a meter.

NUNCA ATAQUES DESDE LAS HIERBAS. He visto a mucha gente hacer ésto. Si estás en las hierbas y atacas, éstas te revelarán, a menos que uses un skill-shot (Q Ezreal p.e). Ahora tendrás minions y probablemente el enemigo te podrá pegar fácilmente. Sal, pega, y luego entra.

Sólo estando en las hierbas a veces haces retroceder a tus oponentes. Eso les privará del dinero de tus minions y probablemente de la experiencia de estos.

NUNCA verifiques si hay alguien en las hierbas si llevan miss más de 5 seg. En la mayoria de casos estarán esperándo un kill fácil.Mantén una distáncia prudencial o usa un skillshot en caso de que puedas.

* En una situación 2v1

A diferencia de la opinión popular, pushear los minions hasta la torre de tu rival y obligarlo a estar debajo no es demasiado efectivo.

Cualquier jugador decente simplemente last-hiteara.Cualquier DPS ranged o mago podrá hacerlo facilmente. Para un melee puede ser más difícil si tienes una buena habilidad de harasseo. Aun así, ellos estarán ganando experiencia adicional para tener más nivel que tú.

Lo que tienes que hacer és dejar que las lineas se peguen entre ellas. En este punto, tu linea deberia parecer algo así:

http://illiweb.com/fa/pbucket.gif

Harassea hasta que retroceda. Recuerda usar las hierbas para perder el aggro de los minions. Cuando lo tengas lo suficientemente atras, Quedate en la parte de minions de tu oponente, utilizando las hierbas con cabeza. Deberias posicionartetal que asi:

http://illiweb.com/fa/pbucket.gif


Cuando lo hayas hecho retroceder a su torre, repite este proceso durante toda la fase de linea.
NO te sientes ne su torre y mates a los minions que vna viniendo. Deja que sus minions pusheen hasta el medio quedándote en las hierbas. Cuando los minions se vuelvan a pegar, sal y vuelve a evitar que tu oponente farmee. Deberia ser algo asi:

http://illiweb.com/fa/pbucket.gif

Haz solo last hits. No hagas autoattacks ya que eso hara que tus minions ganen y avancen hasta su torre,donde tu oponente puede ganar experiencia y oro. No le dejes.

Una cosa a tener en cuenta es que esta táctica te pondrá difícil matar algo en tu linea. Al tenerlo siempre debajo de su torre full de vida con minions será difícil matarlo. Además, desde que no atacas a minions, si le pegas a él habrá un montón de minions pegándote a ti, con lo que hay que tener cuidado

esta táctica te mantendrá siempre en medio de la linea asi que, en caso de jungler, ve con cuidado. Espérate un gank en el minuto 5-7 si lleva smite/rally. Si no, seguramente estarán viniendo a por ti, pero probablemente sin Lizard.

Habria que decir que esto es bien fácil de hacer en una situación de 2v1. Ésto también puede ocurrir en un 2v2. Los principios son los mismo, evitar que el oponente gane experiencia y oro.


* En una situacion 1v2:

Esto no deberia darse en ningun heroe melee. Si tu equipo decide poner a ti, como melee, vs 2, podria acabar muy mal. Si ya es dificil farmear como ranged contra 2 jugadores decentes, como melee es casi imposible. Las razones están explicadas abajo.

There are some exceptions. Mord and Jax can hold their own in some situations by sheer durability and damage output. Nasus can sit back and farm with his AoE. I don’t believe any tank should be solo though (I consider Mord a tough melee DPS, in case you’re wondering).

If you are stuck in this predicament, you need to either keep one low enough that they won’t be aggressive, or tower hug a bit to keep you safe.

Since you can out-level them, once you are 5 and they are probably just getting to 3, you could possibly kill one of them if they are low. Be careful though. You have to remember that they still have the damage of two people, and probably a lot of minions.

If you kill one and die, or worse, fail in your attempt and die, it’s really, really bad. You’ve left your tower unguarded and will probably fall if you were laning against a DPS. You’ve just given their team about 650 gold (I believe) and you no longer have a safe place to level up and farm. To top it off, the two champions you were fighting probably leveled up, so that gap you might have created between your level and theirs is smaller.



Let your lane partner do their job, within reason.

Support champions:
Support champions DO NOT make you invincible.

I play Janna, Soraka, and Morgana pretty often. There is nothing more aggravating than watch your lane partner go for a kill when the opponent is at 80% health, then die. Soon after their death, they blame you. Their logic usually goes something like: “I don’t get how that guy survived. You should have supported me more. It’s your fault for sucking. I hate youfalsflasidjfklasmdf….”

If you are laning with a support champion, you need to realize a few things. They are baby sitters. They will do as much as they possibly can to keep you alive and going. They ARE NOT DPS. That means that they will not put out the damage you are used to seeing from a DPS/Mage partner. If that enemy is at 80%, he’s not gonna die from you and a support’s auto attack and low damage spells unless they are squishy as hell.

Let them help your lane dominance, but don’t expect miracles from them.

Tanks:
Let them tank. That’s what they’re there for. Tanks should be paired up with a ranged dps or mage so your lane doesn’t get dominated.

He needs to get last hits too, so don’t be a ***** and take every one you see him go for. It’s arguable that DPSers and Mages need gold more. IMO, if a Tank doesn’t have the items to actually tank, then he’s useless and is going to die every fight. Then you’re gonna be all mad that he’s feeding the enemy and nobody’s happy.

If he has no mana, don’t expect them to do much. Last time I checked you could pretty much ignore a tank when all it can do is auto-attack. So don’t get all pissy when you go for a kill that you probably won’t get and die because your tank could only auto-attack.

DPS/Mage:
Set them up. Feed them. Protect them. They make the core of your team. Hope and pray that your carry is good. If you have to choose between saving them and dieing, or leaving them in dust while you get away, you shouldn’t hesitate to sacrifice yourself for them. The ONLY exception I will say that could come up is if you have lots of stacks on a snowball item (Meji, SotO, Levi).

I know that sometimes you come across someone who’s simply terrible. It happens. You might have to get more damage items to bring the pain if you’re not also a DPS/Mage. You should still try to protect them as much as you can, although it could be more beneficial to save yourself instead of them if the situation arises.

If you have a Yi, or Ashe, by all that’s holy in League of Legends, keep them going. Because of their “auto-attack, you die” nature, it doesn’t take anyone good to carry with those two if the game reaches the 45 minute mark. Fed or not, some carries just destroy that long into the game.



Team Fights

1. Focus the carry
2. Do your job.
3. Ignore the tank.

That pretty much sums up team fights. It amazes me that people have not learnt this by now.

If you’re a Tank, tank stuff. Go in first, targeting their carry. Your team will follow if you are doing your job. Basically what makes a good tank is that they can't be ignored entirely. You should be able to take hits and do reasonable damage. Most also have CC (stuns/slows) to "force" a fight to happen. This way their carry that you targetted has to turn and fight you since he can't get away.

If you are Support, protect your carry and screw over theirs. Stay in the back since you are most likely made of paper.

If you’re a DPS, target their DPS, not their tank. If you are a squishy DPS, which most are, DO NOT go in first. Follow the tank in.

I’d like to address one thing I’ve seen happen a lot, and I’m at fault for this too a lot. The enemy tank will initiate and everyone shots all their spells on the guy that’s in the middle of all of you. This is instinct and people will always do it. When this happens, there are two outcomes:

1. Their tank hasn’t been doing well or your DPS is fed some. Their tank dies instantly to the 5 champion focus fire. That’s fine. If that happens, you should all RUN. Everyone on your team has all their spells on cool down and the enemy team is coming to avenge their fallen brother. You’ve gotten a free kill, so no reason to chance anything. Back out and wait about 10 sec before going back in.

This will allow any healers you have to regen any damage you’ve taken and all your spells will be back up. People really need to consider a Mage’s cool downs. Anivia for example has a 12 second cool down on her main initiation spell. I know others are similar. If you go in right after you kill their tank, your Mages will most likely be useless and you’re fighting 4 enemy champions with half of your champions restricted to auto-attacks for several seconds. Chances are their initial burst will kill one of your carries. Now they are down a tank, and you are down a carry. Their tank has done their job, and one of your carries can’t do theirs because they are dead. This won’t end well.

2. You shot all your spells on their tank and he DOESN’T die. Well this is just unfortunate. Either someone on your team isn’t doing their job or their tank is fed a bit. Now the enemy team is going to kill you. Have fun with that. You should probably fall back to let all your cool downs reset so you can actually fight back.

If their carry gets too aggressive though you can always take the fight to them. Just hope your tank sees this and goes after him. This is a scary situation because it could go either way. Have fun.


Roaming

1. If the entire enemy team is MIA (missing in action) don’t go off alone, or even in pairs. As soon as you find them, you’ll die.
2. If you see one enemy champion run into a bush away from you, this is called “bait”. If you take it, you die. Chances are that the other 4 champions are waiting in the bush to kill you. Don’t fall for this.



That’s it for my guide for now. If you would like to add something please feel free. All I ask is that you explain your reasoning. I hope this helps someone.

TL;DR : Last Hit Minions, Deny EXP, Focus Carry, Ignore Tank, Don't Roam by Yourself, Don't Fall for Bait

SEGUIRÉ TRADUCIÉNDOLO POCO A POCO....


Última edición por Admin el Lun Ago 23, 2010 7:37 pm, editado 7 veces
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Re: Lo que un nivel 30 debe saber:

Mensaje  Davebegood el Lun Jul 26, 2010 12:46 am

La gente que no sepa ingles va a flipar (bruna xD)
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Re: Lo que un nivel 30 debe saber:

Mensaje  Admin el Lun Jul 26, 2010 5:29 am

Cierto, cuando tenga hierba lo traduzco!
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Re: Lo que un nivel 30 debe saber:

Mensaje  Niko el Dom Ago 29, 2010 6:04 pm

esto no va en estrategia?

pd: traducelo perro que ya va un mes!
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Re: Lo que un nivel 30 debe saber:

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